well show me the way to the next whiskey bar

Temat: fundament a roztopy...
Czas | wiązania i odporność na mróz zależy od użytego cementu. Podczas | wiązania cementu wydzielane jest ciepło. Jedna podstawowych rzeczy ktorej ucza na przedmiotach typu "Technologia betonu" jest informacja, ze wody potrzebnej do uzyskania odpowiedniej urabialnosci jest wiecej niz potrzebuje jej cement do zwiazania. Po odpowiednim zwiazaniu cementu nadmiar wody odparowuje czemu w takim razie polewa się beton w czasie wiązania?...
Źródło: topranking.pl/1558/fundament,a,roztopy.php



Temat: Rysy pekniec na stropie...
Witam! Beton z betoniarni czy własny? Polewali wodą po wylaniu ? Beton byl z betoniarni B15. Polewany byl dopiero nastepnego dnia, niestety na polewanie w trakcie nie bardzo byl czas, a beton istotnie szybko tezal. Czy u Ciebie tez pojawily sie rysy? Pozdro.. TK
Źródło: topranking.pl/1559/rysy,pekniec,na,stropie.php


Temat: Rysy pekniec na stropie...
-----Original Message----- From: Maniek4 [mailto:manie@poczta.onet.pl] Sent: Monday, September 03, 2001 9:28 AM To: pl-misc-budowa@newsgate.pl Subject: Re: Rysy pekniec na stropie... | Witam! | Beton z betoniarni czy własny? | Polewali wodą po wylaniu ? Beton byl z betoniarni B15. Polewany byl dopiero nastepnego dnia, niestety na polewanie w trakcie nie bardzo byl czas, a beton istotnie szybko tezal. Czy u Ciebie tez...
Źródło: topranking.pl/1559/rysy,pekniec,na,stropie.php


Temat: Płyty g/k i podłoga
tez wskazany  w tym rozwiazaniu? Domyslam sie, ze beton (podloge) nalezy normalnie pielegnowac (tzn. polewac po wykonaniu - jak dlugo)?. Po jakim czasie po zrobieniu betonu mozna wykonywac pozostale czynnosci (pewno...
Źródło: topranking.pl/1559/plyty,g,k,i,podloga.php


Temat: Jak przyspieszyc korozje betonu?
Jarek napisał(a): Czy sa jakies srodki, ktore powoduja 'kruszenie' betonu tak by potem bylo latwiej go polamac na kawalki i usunac? Polac dobrze osolona woda i poczekac 300 lat :))) A tak na powaznie to beton (tez zalezy jaki) jest slabo odporny na kwasy. Jednak zeby doczekac sie na skutki trzeba sporo czasu. Chyba najlepiej powiecic w nim troche dziur i na zime polewac woda. JT.
Źródło: topranking.pl/1560/jak,przyspieszyc,korozje,betonu.php


Temat: Czy polewaĂŚ?
no trzeba polewać od czasu do czasu, to że po wierzchu będzie sprawiał wrażenie suchego nie znaczy, że 2cm poniżej nie będzie wilgotny, sam sprawdź, Witam. Włąśnie i oto chodzi, Ale wiadomo że nie będę latał co 2 godziny podlewać beton bo przecież ja pracuje. I podlewałem go 2 razy dziennie i twierdze (gołym okiem nie widać) że nie popękał. I tak...
Źródło: topranking.pl/1560/czy,polewaC3s.php


Temat: Czy polewaĂŚ?
Ale jak zrobić technicznie żeby strop 70m2, monolityczny, grubo¶ci 12 cm był cały czas wilgotny kiedy na dworze jest piękne słońce i temperatura w cieniu 36 stopni (pamiętacie te upały). Bardzo prosto: kupić dwie lub trzy 50m2 mocne folie malarskie. Polać beton i go przykryć foliami. Sprawdzone empirycznie na własnym stropie przy +32 st. Zero pęknięć. Janusz Pawlinka
Źródło: topranking.pl/1560/czy,polewaC3s.php


Temat: Pomocy!!!! Jak się pozbyć z domu...
... wypatrzeć,gdzie mają mrówki swoją kryjówkę/matkę/i tam np.polać muchozolem. U mnie "matka" miała miejsce w niewielkiej dziurce w ścianie betonowej i stamtąd wychodziły kolumny mrówek.Po potraktowaniu ich muchozolem, miałam na jakiś czas...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,630,27216423,27216423,Pomocy_Jak_sie_pozbyc_z_domu_.html


Temat: Wycinanie postow przez adminow
wiesz, ja nie wiem, bo od czasu jak stasia kazala mi polac wosk na swoje lone i potem naglym ruchem zerwac...co mnie nie za bardzo wyszlo, bo stary mi zawsze mowil ze takie sprawy to zalatwia sie powoli...po czym stasia chciala mi taka sama krzywde zrobic jaka ja zrobilem jej...i jak u takiego dziejka w jego imieniny spadlem z betonowych schodow (cale...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,66191,87889521,87889521,Wycinanie_postow_przez_adminow.html


Temat: 1 m kw. asfaltu i betonu
zamarzania rozsadza, później złuszcza się. W Niemczech buduje się autostrady betonowe, a w Polsce bitumiczne, i dlatego tak szybko one sypią się. Jedną przewagę ma bitum, a mianowicie taką, że odcinek drogi zrobiony od razu może być włączony do ruchu, a jeśli chodzi o beton, to niestety musi odczekać swoje 28 dni, w celu związania i osiągnięcia maksymalnej wytrzymałości, w między czasie trzeba pielęgnować, polewać wodą, a jak są przymrozki, to osłaniać matami słomianymi itp. ogrzewać koksownikami. Wiem, że nie odpowiedziałem Ci na pytanie, ale wydaje mi się, że bitumiczne nawierzchnie są tańsze,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,561,25847869,25847869,1_m_kw_asfaltu_i_betonu.html


Temat: Schody na skarpie wciąż niebezpieczne
... Za rzadko korzystam. Już nawet nie pamiętam, kiedy ostatni raz. > Zalać betonem , asfaltem i polać piwem, wtedy będzie dobrze? Nie. Skuć beton, wywieźć gruz, wyrównać teren, posiać trawę i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,66,98386412,98386412,Schody_na_skarpie_wciaz_niebezpieczne.html


Temat: DWOREK POLSKI
szkieletowe to takie, co pokazują na Polsacie w "Dom nie do poznania"? jak to oglądam, to mnie zawsze fascynuje szybkość wiązania tamtejszego betonu (cementu?). jak wujek dom stawiał ...dzieścia lat temu, to fundamenty "tężały" parę dni i chyba były polewane wodą w tym czasie. a w telewizorze widzę, że wylewają beton (cement?) i po paru godzinach stawiają szkielet domu.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,234,60246744,60246744,DWOREK_POLSKI.html


Temat: Popekany strop monolityczny.
On 12 Sie, 21:55, adam.s@gmail.com wrote: On 12 Sie, 13:36, slawek9@gmail.com wrote: | no to właśnie obnizyłeś i to znacząco wytrzymałość betonu, przez | pierwszą dobę betonu sie nie polewa. Czasami wypada poczytać książki, | zanim się zacznie innych pouczać. Jakbym nie polal przez 24h to mialbym "rysy" takie ze moglbym w nie reke wlozyc ;) Beton polewa sie zaraz jak przytegnie - tak zeby nie wyplukac mleczka cementowego i zeby nie odslonic kruszywa. Nic takiego u mnie nie wystapilo - zaczalem polewanie jak trzeba :) Po 24h to mozna zaczac lanie jak ... pól betonu itp), oraz prawidłowy beton a nie jakieś g.., do którego kierowca dolał pięć wiader wody, bo stał w korku albo wyskoczył jeszcze na obiad zanim przyjechał z gruszką, i jeśli to byłoby prawidłowo zagęszczone, to byś nawet nie miał jednej rysy 0,1 mm. A to kiedy się beton polewa, to o tym jest cała wiedza pt technologia betonu, i uwierz mi (bo rozumiem że książki konsekwentnie omijasz) że w każdej publikacji łącznie z normami jest zapis, że przez pierwsze 24h wylanej mieszanki betonowej się nie polewa, ew. jeśli jest duża temperatura można przykryć folią, aby ograniczyć parowanie. Dla twojej wiadomości - wytrzymałość betonu zależy głównie od stosunku c/w, im jest on większy tym też wyższa wytrzymałość. Jeśli bezmyślnie polewasz beton zanim cement przereagował z wodą, obniżasz jego wytrzymałość, i to w całkiem sporym stopniu. Co prawda 24h dotyczy warunków standardowych (20st), więc dla 25-28 możnaby przeliczyć to na czas nieco krótszy, ale nie...
Źródło: topranking.pl/1558/popekany,strop,monolityczny.php


Temat: 2 Pytania
wiekszosci opinii uwazam, ze "facet" dobrze wymyslil; betonowanie lawy jak i niekiedy innych konstukcji betonowych, mozna przerwac. Nie mozna tego robic tak jak sobie to Jasio wyobraza, ze do polowy, pionowa ... nawet lekko ponadkuwac i koniecznie polac mleczkiem akrylowym (podklad) lub w ostatecznosci, jak to drzewiej bywalo - mleczkiem cementowym.  Ale nic nie ma za darmo. Skoro facet na tym oszczedzi to ... praktyki wynika, ze naroza fundamentow osiadaja nieco wiecej od fundamentu w srodku budynku. Czyli budynek ma tendencje do przelamywania sie w srodku. Przed nie tak dawnymi jeszcze czasy stosowalo sie poszerzenia fundamentow na narozach za pomoca tzw. przypor, ktore to zjawisko niwelowaly. Skoro masz zamiar betonowac w warunkach jesiennych, zadbaj o odpowiednie ocieplenie wiazacego betonu fundamentow przez pokrycie ich matami slomianymi czy wata izolacyjna, styropianem, czymkolwiek, aby w niskich temperaturach nie tylko zapobiec przemrozeniu ale przede wszystkim przyspieszyc proces wiazania. Beton ponizej plus 4 stopni praktycznie nie wiaze, czeka na cieplo. Grunt ma...
Źródło: topranking.pl/1558/2,pytania.php


Temat: - czy to nie jest duzo
do zagęszczenia betonu, pompa itp. Kto płaci za pomocnicze materiały i kto przywiezie. Uważaj żebyś co chwilę nie musisz biegać za gwóźdź, po szpachelkę, worek cementu, wapno, kształtki kanalizacyjne, kto będzie polewać beton  itp. Kontroluj i wyrzuć partaczy jak najszybciej. Pozdrawiam Jesli ktos szuka oszczednosci, to proponuje poszukac jednej i dobrej hurtowni (czyli troszke pobiegac) i pozbijac w niej ceny tak, zeby ... mimo wszystko za godzine jest do niczego. Bedziesz musial stac i sprawdzac, czy jeden z nich nie spi gdzies za halda ziemi. Dowiedz się ile czasu zajmie postawienie tego co chcesz...
Źródło: topranking.pl/1558/czy,to,nie,jest,duzo.php


Temat: Szlichta betonowa ?
Użytkownik "Paweł Pracki" <pawp@NOSPAM.gazeta.plnapisał Z jakiego betonu wykonać szlichtę betonową w garażu 1:3 piasek plukany frakcja 0:3 mm Robisz z minimalna iloscia wody - bardzo trudno wykonac w mieszarce, bo przy ... ponownie zacierasz, czynnosc powtarzasz za jakis kwadrans, niekiedy trzeba powtorzyc trzeci i czwarty raz. Sztuka jest tak zaplanowac robote, by w miedzyczasie ukladac kolejne mkw szlichty i miec czas i dostep do miejsca gdzie aktualnie ja wypalasz. W temperaturze pokojowej z tym posypywaniem i zacieraniem musisz byc gotowy (na biezacym odcinku) w czasie krotszym niz godzina - przed rozpoczeciem wiazania zaprawy. W trakcie pracy nie polewaj czasem szlichty woda, bo ta najcenniejsza - gorna warsta ulegnie uszkodzeniu. Efektem winna byc warstwa o jednolitym kolorze i gladsza niz powierzchnia plytek gresowych niepolerowanych. Wykonanie takiej...
Źródło: topranking.pl/1559/szlichta,betonowa.php


Temat: suchy beton
Szczepan napisał(a) w wiadomości: <39db23a@news.vogel.pl... Jesli chodzi o pare szczegolow technologicznych dotyczacych suchego betonu na posadzki to wazne jest: 1. piasek na taki beton musi być bardzo gruby , zawierajacy kamyczki ... Woda do mieszania tego betonu musi byc wczesniej przygotowana w duzej kadzi z dodatkiem specjalnego oleju mieszalniczego (nie znam odpowiednika polskiego) Można bez dodatkow - trochę trudniej się rozprowadza 4. Wszystko ... 6 . nic sie nie polewa wodą, twardnieje normalnie, na drugi dzień mozna po tym chodzić. Nie wolno dopuścić do wyschnięcia przez czas kilku dni (nie wietrzyć, przykryć folią, zraszać- nie polewać) cement do wiazania potrzebuje wody!!! Z tego co piszesz to twoj fachowiec prawdopodobnie nie zmieszal tego w jednorodna mase (moze robil to lopata a nie w betoniarce) Raczej posadzka w tym miejcu wyschła za szybko ( brudny piasek z cementem świadczy raczej o wymieszniu skladników zaprawy) i nie miała czasu związać. To miejsce trzeba rozkuć do mocnego betonu i uzupelnić ponownie betonem) Pozdrowienia Michał
Źródło: topranking.pl/1559/suchy,beton.php


Temat: CHUDZIAK
miekkoplastyczna stosuje sie powszechnie dlatego, ze po prostu taki beton latwiej rozprowadzac i wyrownac jego powierzchnie. Nie martw sie o to, ze nadmiar wody spowoduje wyplukanie mleczka cementowego do piasku, do piasku przefiltruje jedynie sama woda i dzieki temu beton stanie sie nieco mocniejszy. Mnie kiedys uczono, ze beton jest tym mocniejszy im mniej wody w stosunku do cementu zawiera. Stosuje sie na ogol wartosc c:w = 0.5 tzn. na kilogram cementu trzeba dac litr wody i ani grama wiecej. Natomiast w czasie wiazania beton nalezy pielegnowac polewajac go woda, ktorej wtedy nigdy nie za wiele. Warstwa piasku, zwiru, pospolki a najlepiej klinca (kamien lamany) stanowi swoista izolacje cieplna; w tym piachu okolo 30 proc. objetosci to powietrze. Ta warstwa chudego betonu nie jest liczona jako nosna tylko jako ulatwiajaca a niekiedy umozliwiajaca dalsze prace betonowe. Czesto plyty sie izoluje, zbroi, potem na to trzeba wjechac z betonem, zagescic go, wypoziomowac itp. taka "podbetonka" to...
Źródło: topranking.pl/1559/chudziak.php


Temat: chodzenie powietrza
obok niej nie warto klasc tych rur? 2. Jakie rury wykorzystac zeby stosunek koszt/wytrzymalosc byl optymalny? 3. Dawac jakies mocowanie tych rur w sciane osadnika, czy polozyc, przysypac, ubic, polac woda, ... i wylaniu osadnika nie bede go zasypywal tylko pieprzne daszek z desek i poczekam z wykonaniem instalacji do czasu zalapania sie na kase z UE ; -- --- -- --- --...
Źródło: topranking.pl/1559/chodzenie,powietrza.php


Temat: Piorunochron
taniej pare rur mlotem w glebe wklepac).  Domek stoi na bloczkach betonowych, żadnych fundamentów nie ma. W ogóle domku nie ma. (Rozmiary 5 * 6 m - to jakby nie istniał...) ... czasu do czasu popatrzec czy kupy sie trzyma. Lepiej wydac na kawalek drutu jak na nowy (po sfajczeniu) dach czy chalupe... Darek  Toście mnie zmartwili. Energetyce bąkają o sumie ok. 1200...
Źródło: topranking.pl/1559/10,piorunochron.php


Temat: Dziwne manewry z płotem...
"Beaky" w artykule news:8F5A53EFEonokatowicemtlpl@192.168.0.1 pisze... Mieszkam w Katowicach... Ale przy placu już nie... Może za jakiś czas, to będzie znowu placem... Nie, nie... Nie kłóćmy się o definicje... To coś można ... piętnuję!). Dzieci się ślicznie bawią w chowanego w betonowych kształtkach... O tak... Żeby jeszcze chodziły po ziemi, albo wewnatrz tych ciężkich, śmiercionośnych kształtek... A one tak lubią skakać, biegać po 'wierzchu' tak zwanym... Nóżki połamią i będzie lanie w domu... Proponuję kupić gdzieś z litr krwi jakiegoś zwierzęcia i jakoś sprytnie polać te kształtki... Może dzieci... ech... Może kiedy dzieci to zobaczą ... coś zrobi... Ale nie mogę tam stać wiecznie... Nie możesz... straż miejska jest niezainteresowana... A komu mieliby mandat wlepić? dzieciom za parkowanie w kształtkach betonowych, czy rodzicom, za puszczanie dzieci bez ... (albo 'zmory', 'balasty') mogą sobie coś zrobić skacząc bez dozoru po tym betonie... Może znajdzie się jakaś babcia kochająca dzieci bezinteresownie, może popilnuje, może dzieci będą jej słuchać... Ech... za dużo...
Źródło: topranking.pl/1742/dziwne,manewry,z,plotem.php


Temat: pielęgnacja betonu
pielęgnacja betonu wiem ze beton przez jakiś okres polewa się wodą żeby nie schnął za szybko i nie popękał... ale przez jaki czas?? jak długo należy go pielęgnować??
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,796,44270616,44270616,pielegnacja_betonu.html


Temat: dlaczego mam się domyślać myśli zawartej na zdjęci
... wiem, kto tu jest etatowym pracownikiem/tajnym współpracownikiem Agory SA. pozdrawiam Serlena Melasko, nie starczyło na Ciebie czasu :(
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15858,16283728,16283728,dlaczego_mam_sie_domyslac_mysli_zawartej_na_zdjeci.html


Temat: Nocny pożar w wieżowcu na rogu Drukarskiej i Wi...
nocy ? Jak myślisz ile razy się uda ? Uciekajac z 5 pietra na górę jest mniejsze zadymienie i jest czas otworzyć kraty i uciec przez "strych". Czarny duszący dym ze ... To piekło większe niż w teoretycznie niepalnej kerazynie. > Nie przypadek, a wiela płyta. Betonowe klatki, w których ogień jest > uwięziony prawie jak w piecu. Ot cała zagadka. Chyba nie ... się cały budynek. Gaszenie takiego pożaru od spodu z klatki to jak polewanie tego co się wypaliło i czekanie aż ogień wypali wszystko w górę. do ostatniego pietra. Zwykle leje się...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,106949261,106949261,Nocny_pozar_w_wiezowcu_na_rogu_Drukarskiej_i_Wi_.html


Temat: Zalane fundamenty / dziwna sprawa / pomocy!!!
czas stala w scianach? 2) wykonywano hydraulike. W dwoch miejsach przebito rury do podlewania ogrodu przez budynek. Moze je zle zaizolowano (dziure w budynku). Ale dlaczego mokro jest w dobrych kilku ... byloby to jednak dziwne, skoro przez tyle czasu bylo sucho jak myslicie co moze byc powodem mocnego zawilgotnienia scian w wielu miejsach i drugie wazne pytanie - jak sobie z tym...
Źródło: topranking.pl/1558/zalane,fundamenty,dziwna,sprawa,pomocy.php


Temat: Popekany strop monolityczny.
właśnie ... a weza mam krotkiego (bez skojarzen;) - nie polalem tylko kawalka ~4x4m. Po nastepnej godzinie (ok 10) beton stwardnial na tyle ze wspialem sie na niego po drabince i zauwazylem, ze w tym niezroszonym kawalku 4x4 zaczely pojawiac sie bardzo delikatne rysy z gory! Beton nie powinien wyschnąć przed związaniem i tylko tyle. Podlewanie zaczyna się gdy jest już twardy, ale jeszcze nie wysechł (nie zbielał). Jeżeli jest za ciepło to trzeba przykryć folią aby woda nie odparowała zbyt wcześnie. Pierwsze 48h jest krytyczne dla konstrukcji betonowych. Żeby było cacy to należało by polewać 14dni (dla zwykłych betonów), 21 dla W6+, a niektóre betony specjalne nawet dłużej. Jeżeli wyschnie beton przed związaniem to jest już "pozamiatane", w zasadzie nie ma po co podlewać. Jeżeli są ku temu warunki można zalać beton wodą (zatopić) na czas pielęgnacji. Pare sztuk ledwo widocznych ale jednak. Na pozostalej czesci tego nie bylo. Od tego momentu siedze na tym stropie prawie caly czas i zraszam Jak wyschło to możesz sobie to podlewanie darować ... ;-) (dzisiaj juz zaczalem ostrzejsze lanie ;) - Polej obficie i przykryj folią ... jak skoncze to poczatek zaczyna juz wysychac. Minelo 25h od wylania i poki co nie pojawila sie zadna ryska! Beton, pod wpływem wilgoci, się rozszerza. Czy są pęknięcia to się okaże dopiero ... ;-) Ale rysy powierzchniowe niczemu nie szkodzą w gotowym domu ... Gorzej jak są głębokie. Byc moze swoje dolozyla tez betoniarnia przywozac beton ze zbyt duza zawartoscia wody. Raczej betoniarnie nie ... "beton za gęsty - dolej wody" .... Jak nie przypilnujesz to ułatwią sobie robotę ... ;-) Ta woda szybko wyparowuje - jak nie uzupelniasz brakow na biezaco (a najwazniejsze jest te pierwsze 2-3 dni) to musza powstac rysy. Ale... Ja bym na Twoim miejscu te rysy czym predzej zalal rzadkim betonem. Beton w koncu ma dzialac przede wszystkim na sciskanie, a taka cienka ryska uzupelniona slabszym betonem nie powinna wniesc wiekszych zmian w jego ogolnej wytrzymalosci. Rysy głębokie (takie aż do zbrojenia, albo nawet na wylot) zmniejszają znacznie wytrzymałość takiego ustroju betonowego. W ... nic nie przecieka (mimo iż "fachofcy" zrobili ujemny spadek i woda stoi tam zanim nie wyschnie, a trwa to b. długo) Beton B25 W6. ;-) Ponieważ nie opłacało mi sie zamawiać osobnej gruszki na beton B20 to zalałem tym też Terivę i .... tez nie przecieka ;-) Pozdrawiam,  Krzemo.
Źródło: topranking.pl/1558/popekany,strop,monolityczny.php